sugestiile tale


Va rugam sa folositi un limbaj adecvat in comentariile pe care le postati. Folosirea de cuvinte obscene, trivialitati precum si jigniri se vor sanctiona prin modificarea partiala a comentariului, stergerea sau chiar interzicerea dreptului de a posta prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul TRAM-AR, nu raspunde pentru continutul comentariilor postate, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

9 comentarii (+add yours?)

  1. Pentru NELA
    apr. 08, 2012 @ 11:05:01

    Nela, daca tot ai obiceiul sa ironizezi observa ca aceasta indeletnicire poate face sa te ironizezi singur-(a), cand citesti acest material sau cand scri un comentariu te afli in fata unui PC, functiile acestuia te pot ajuta sa cauti in DEX pentru a descoperii intelesul cuvintelor, dar se pare ca esti prea ocupat-(a) cu ironiile. In context juridic, pe plan profesional functiile se divid tinand seama de natura si amploarea obiectivelor, sarcinilor, autoritatii si responsabilitatilor incorporate in doua tipuri principale;
    1) functie de conducere;
    2) functie de executie.
    Functia mai este activitatea dusa de cineva pentru a se achita de obligatiile impuse de serviciul pe care il are, insarcinare, sarcina: slujba. Deducem ca functia poate deriva si din verbul a functiona in asociere cu un context dat, ca ex, functiile organelor aflate in corpul fizic care indeplineste una sau mai multe functii vitale sau utile vietii. Nela, in postul pe care il ocupi functia ta este de executie cu obligatia de a te achita responsabil-(a) de sarcinile de serviciu. Cred ca dupa toate aceste explicatii sa mai elucidat un mister care unora le-a cam ocupat timpul.
    Totusi, de unde atata ironie, atata iritare? …..
    K-EL

    Răspunde

  2. Edy
    mart. 12, 2012 @ 21:39:05

    Salut ! As dori sa revin cu o problema veche la CTP! si anume functia „VATMANULUI” As dori sa stiu mai detaliat care este functia fiecarui vatman?Pun aceasta intrebare pentru ca in urma cu cateva zile a avut loc un atac asupra unui vatman din CTP , care era in timpull serviciului si a aparut pe un site , un subiect referitor la aceasta cauza care a ridicat anumite semne de intrebare si bine inteles nu au lipsit injuriile ca doar traim in Romania…Acolo printre altele se specifica , cum ca vatmanul ar trebui , citez: „are obligatia sa dea jos boschetarii” , sa intretina curatenia in vagon , printre altele sa nu fumeze , sa nu asculte muzica ,etc.De aici porneste a doua intrebare:Care sunt drepturile vatmanilor?Ce masuri se iau in astfel de cazuri?Aici as avea o sugestie:Atata timp cat nu se lupta pentru schimbarea conducerii CTP in totalitate,pana nu cade de la putere Domnul primar Falca si Domnul Basescu , mai bine zis partidul PD-L , pana atunci nu se vor vedea schimbari in aceasta intreprindere!Conducerea are doar pretentii de la angajati si stie sa critice tot timpul angajatii , ba chiar amenintand in fel si chip pe unii si nu vreau sa dau nume,dar cand un angajat isi cere dreptul , nu primeste nimic pe diferite motive!Asta se numeste CORUPTIE!!!!Si trebuie pedepsita!!!Domnule Costut,va rog frumos sa nu va lasati.Luptati in continuare cu ei!Nu merita nici unul din cei ce sunt acum la conducere sa ramana acolo!Jos cu ei!!!

    Răspunde

    • nela
      apr. 02, 2012 @ 22:15:27

      care functie?? e mai degraba un rol :acela de a conduce tramvaiul . functia o au sefi.. 😀

    • Edy
      apr. 03, 2012 @ 21:25:00

      Draga Nela,sa stii ca orice muncitor indiferent de rangul luii social sau de meseria pe care o practica are „o functie” in domeniul in care lucreaza.Nu trebuie sa fii neaparat sef.”Rolul” il au cei de la teatru,intr-o piesa sau cei din film.Meseria de vatman nu este usoara!

    • nela
      apr. 07, 2012 @ 18:45:14

      Draga Edy era mai mult un comentariu ironic . La fel si intrebarea ta ”As dori sa stiu mai detaliat care este functia fiecarui vatman?” 😀

  3. bobo
    nov. 29, 2011 @ 21:08:58

    cata prostie si minciuna ii in ”STIE TOT Vatmanii din Arad se impart in 2 mari categorii .cei care fac numai linii orasenestii , si cei care fac sau au facut in trecut ghiorocul. O tura de ghioroc , poate aduce unui vatman ,din ciubucurile primite de la calatorii o suma de banii .. ” cum draqu fac oameni astia care is pe tura de ghioroc atatia bani si eu am facut de cateva ori linia 11 si nu o venit nime la mine cu bani . doar cu pretenti sa ii las stiu eu unde.. si sa inteleg ca doar 20 de vatmani care is in TRAMAR sunt cei mai cinstiti?? ma rog asa crezi tu.. intreabal pe costut cati bani a facut pe tura de linia 11 la 9:58 din f f ca si el o fost pus pe tura de ghioroc sa inteleg ca el ciripeste la sefi si merge cu placinta pe la sefi ?? sa fim seriosi.. traim in democratie si fiecare are dreptul sa minta sau sa zica adevarul cum vrea dar asta nu permite nimanui sa isi bata joc de alti oameni si sa ii defaimeze dupa cum ii duce capu..asa ca draga stie tot mai dute dracului si nu mai minti ca un parlamentar .. poate mai sunt si vatmani si soferi care mai fac d’astea dar cred ca domnu foarte cinstit de calator ii de vina mai bine ar cumpara bilet sau abonament .. si atunci vatmanul sau soferu nu ar mai fi ispitit de cativa lei .. avem un salar de toata jena si suntem tratati ca ultimi oameni poate de aia uni atentie foarte putini accepta sa ia bani de la calatori .. iar daca vreun coleg pateste ceva toti suntem alaturi de el si il sprijinim cum putem mai bine nici intr-un caz nu il injuram .. problema e ca mai sunt unu doi care is pusi tot timpu pe scandal si rautati dar …sa le dea D-ZEU sanatate si minte ca asta le lipseste. pa
    cosmin.

    Răspunde

  4. Samir
    oct. 04, 2011 @ 08:33:42

    Vreau sa multumesc pe aceasta cale colegului si prietenului meu Marinel pentru suportul si sprijinul pe care mi le-a acordat inainte si mai ales in timpul actiunilor noastre de protest din cadrul conflictului de munca izbucnit la GDS. Cand vei avea vreodata nevoie de suport, conteaza pe mine!
    Samir.

    Răspunde

  5. STIETOT
    sept. 16, 2011 @ 21:09:01

    Vatmanii din Arad se impart in 2 mari categorii .cei care fac numai linii orasenestii , si cei care fac sau au facut in trecut ghiorocul. O tura de ghioroc , poate aduce unui vatman ,din ciubucurile primite de la calatorii o suma de banii care poate ajunge la aproximativ 60-70 de lei zilnic , adica mai mult decat salarul primit de un vatman pentru o zi de munca. De ce se intampla acest lucru ? -din mai multe motive; Unii calatori, care urca in arad, prefera sa dea vatmanului 3 lei in loc sa i-si cumpere bilet care costa 5.8 lei pana la ghioroc. Alti care urca in statiile in care nu sant chioscuri de bilete, [Mandruloc, Cicir , Sambateni] platesc pretul biletului intreg , sau partial , direct la vatman .In cauza sant cam 150 de vatmani din totalul de 200 adica 75 % din personalul de bord. restul de 50 sant ori manevranti in depou ,(cam 20 de persoane ) , ori incepatori care nu pot fi trimisi inca pe tura de ghioroc (10 persoane ), ori vatmani cu experienta , dar care din anumite motive nu vor , sau nu le place sa mearga la ghioroc. Acuma luind in considerare ,ca turele de ghioroc sant din ce in ce mai putine, iar acesti oameni sant plini de vicii care costa!-pentru ca; tigarile, cafeaua , sucul zilnic costa enorm daca nu pica nimic; Exista o concurenta enorma pentru aceste ture banoase. multi dintr-e acesti vatmani si-au pierdut de mult demnitatea umana, majoritatea dintr-e ei ar face orice pt a prinde o tura de ghioroc,asa ca se dau tot felul de atentii celor care hotarasc soarta acestor ture. Aceste mici atentii, de genul, o cafeluta buna pt seful, sau damigeana cu vin sau tuica, spunand ca e proaspata, facuta de mine special pentru seful .Uneori merge si o tava de prajitura de la cofetaria miky, impreuna cu 2l de coca cola spunand ca a fost ziua lui ficamea .asa se rezolva lucrurile, Dar cel mai mult apreciaza seful, informatorii; unii trec pe la birou zilnic si spun tot ce aud de la ceilalti colegi, altii, imediat cum afla ceva nou; o barfa, sau ca cineva a injurat vre-un sef, automat pun mana pe telefon ,si suna la birou ca nu cumva sa le-o ia cineva inainte cu informatia.Asa se face ca la birou se stie despre tot ce misca, prin cele 2 depourii de tramvaie si despre tot ce vorbesc vatmanii intre ei. Responsabilii se fac majoritatea celor care fac turele de ghioroc; multi dintr-e acestia nu au alta preocupare zilnica, cat sant prin depou, in preajma sefilor decat sa se linguseasca pe langa acestia pentru a le intra in gratii. Unii dintre acestia ,reusind sa prinda 2-3 luni o tura de asta banoasa, fac pe langa salariul oficial, inca un salariu, care este cel putin egal cu acesta, altii, care nu prind se straduiesc din rasputeri, sa fie ei alesii data viitoare, si pentru asta sant dispusi la orice, lanseaza daca e cazul, zvonuri la comanda despre unul, sau altul, dintre vatmani care au ajuns, persoane indezirabile conducerii. ASA ca la ctp arad cu greu sa poate spune despre vatmani ca sant persoane cinstite, oneste , care i-si vad cu demnitate de activitatea zilnica, in realitate 75 % dintr-e ei si-ar scoate ochii unul altuia , iar atunci cand din nefericire se intampla cate o nenorocire, si este lovit un pieton, cel mai multi dintr-e vatmanii, gandesc,- bine ca nu am patit-o eu -,iar despre coleg ,- da-l dracului, ca si asa cam umbla cu nasul pe sus- ,iar cu putin noroc poate pleaca sau este dat afara, si asa mai scap de concurenta.Si acum o precizare ,sant si cativa vatmani ,care nu pleaca capul. in fata conducerii, nu se lingusesc in fata nimanui, nu iiintereseaza turele de ghioroc, si implicit ciubucul aferent, Ei doresc doar sa se respecte legea la ctp arad, sa se respecte regulamentul de ordine interioara si contractul colectiv de munca asa cum el a fost redactat si semnat la momentul respectiv de catre conducerea ctp, Aacesti bravi vatmani sant cei 20 si ceva de oameni, care fac parte din sindicatul TRAM-AR. Acesti oameni sant singuri angajati ai ctp care nu aU motiv sa plece capul in fata nimanui din conducerea ctp , si din acest motiv majoritatea dintre ceilalti angajati , vatmani ,mecanici,TESA adica acele persoane care fac parte din celelelte 2 sindicate poarta o ura si o dusmanie vadita acestora. CTP Arad are aproximativ 900 angajati , dintre acestia sant aproximativ 200 vatmani si 120 soferi, restul auxiliari, mecanici, tesa si sefii.
    Dintre acestia sant foarte putini care vor vre-o schimbare; vatmanii fac ciubuc , soferii fura motorina mecanici din lipsa de material mai carpesc cate un tramvai , in rest , timpul trece leafa merge, la fel si tesa , acestia iau prea multi banii, pentru munca pe care o depun. asa ca prefera un loc caldut si sigur cu un salar bunicel. Iar sefii sant mai mult preocupati sa-si rotunjeasca veniturile prin diverse smecherii si furtisaguri ( a se vedea cati dintre fostii si actualii sefii din ctp ,sant patroni prosperii , au vile ,sau case de sute de mii de euro). In plus cand vine vorba sa fie dat cineva afara ,le este foarte greu, pentru ca la ctp anii de zile sa practicat nepotismul. multa vreme nu reusea nimeni din afara firmei sa se angajeze pe vre-un post liber pentru ca fiecare angajat ,a cautat sa-si aduca aproape de el rudele ,neamurile cunostiintele sau chiar vecinii sau consatenii si postul respectiv era ocupat instantaneu .asa ca in momentul in care cineva este trecut pe lista de disponibilizari, imediat apeleaza la pilele pe care le are pt a scapa de somaj. Se zvonea intr-o perioada ca fostul director Radu Torsin are peste 200 de pile , adica oameni angajatii pentru faptul ca ii sant cunostiinte sau consatenii din satul Apateu .

    Răspunde

  6. STIETOT
    sept. 01, 2011 @ 14:35:02

    In urma cu aproximativ 4 anii CTP -ul avea prea multi vatmani si prea putini soferi, astea in conditiile in care unele linii de tramvai au intrat in reparatie , iar calatorii urmau sa fie transportati cu autobuzele. Atunci sa luat hotararea recalificarii unui numar de aproximativ 20 de vatmani in soferi de autobuz. Cursul a durat cam 2 luni, dupa care acei vatmani care au trecut examenul au devenit soferi pe autobuz. Dupa 1 an de zile cei 20 de vatmani ,recalificati soferi trebuiau sa se intoarca pe tramvaie. Nici unul nu a vrut sa faca acest lucru de bunavoie, preferand sa ramana la Autobuze chiar si in conditiile in care au fost amenintati ca l-i se va taia 20 % din salar in caz de refuz. Oare de ce au refuzat aceei oameni, stiind ca la autobuze un salar nu trece de 1000 de lei, si ca programul de lucru este de multe ori de maximum 4-5 ore pe zii, deci este foarte greu pentru un sofer sa-si faca norma pentru a incasa acel salar negociat. Misterul se afla in ciubucurile pe care acesti soferi le fac, unii dintre ei fac zilnic mai multe milioane din vanzarea biletelor de autobuz ,pe unele rute mai banoase.Ei sant mana in mana cu controlorii care ii anunta din timp cand si unde vor fii controlatii astfel ca nu risca nimic. Calatorii care fac naveta spre si din satele aflate pe aceste rute ale CTP, au fost dresati in decursul anilor astfel incat majoritatea celor care la urcare au primit bilet de la sofer, la coborare nu arunca acel bilet, ci il lasa soferului, punandu-il pe bord. Astfel ca soferul il poate revinde si de mai multe ori in aceasi zii. Cea mai banoasa afacere pentru soferi este vanzarea motorinei .Aceasta se face de catre toti soferii de autobuz, iar sefii lor ierarhici sant partasi la furt, luindu-si dreptul de la fiecare sofer in parte. Asa se explica cum se face ca unii soferii dar si majoritatea sefilor lor ierarhici au sau i-si construiesc case sau vile cu etaj. Am sa va explic mecanismul, soferul este trimis in cursa, el primeste un bon pe care este trecuta o cantitate de motorina, necesara efectuarii programului pe care il are. Soferul in cauza stie cum sa faca sa economiseasca cat mai multa motorina, el i-si face un calcul si vede care este surplusul care poate fi vandut.
    ACUM URMEAZA SMECHERIA
    Soferul nostru nu sta la coltul strazii sa vanda 2 galeti de motorina, ci atunci cand alimenteaza lasa la pompa cantitatea care poate fi vanduta. De exemplu are pe bon 120 de litrii el ia numai 80 restul ramane in rezervorul CTP ului si pentru restul de 40 primeste 100 de roni de la cel de la pompa, adica este vanduta la jumatate din pret. Acum cel de la pompa la randul lui da acea motorina altor autobuze , bineinteles la pretul oficial de 5 lei litru. Diferenta dintr-e pretul real si banii dati soferului sant impartiti de diverse persoane, care fac parte atat din conducerea CTP, cat si de la sectia autobuze, pentru ca toti i-si vor dreptul din aceasta afacere banoasa. Aceasta mafie a motorinei este atat de puternica, incat insusi managerul general al CTP, care de-si banuieste ce se intampla, nu poate face nimic, pentru ca unele persoanele implicate in acest furt de motorina prin relatiile lor personale sau de afaceri pe care si le-au facut de-a lungul timpului cu diverse persoane publice ia facut sa devina intangibili .

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: